Veelgestelde vragen

Klantenservice

Hoe vind ik een antwoord op mijn vraag?

In deze shop kun je de boeken die we leveren eenvoudig vinden en bestellen. Heb je hulp nodig bij het bestellen of heb je andere vragen over het Ontwikkelcentrum? Wij helpen je graag verder!

De antwoorden op veelgestelde vragen hebben we vast voor je op een rijtje gezet. Klik daarvoor op de vragen onder deze tekst. Staat het antwoord op je vraag er niet bij, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur.

E-mail: info@ontwikkelcentrum.nl

Telefoon (0318) 642 992

Bestellen

Welke producten vind ik in de webshop?

Alle lesboeken voor vmbo-groen, mbo-groen en cursus & contractonderwijs zijn te bestellen in de webshop van het Ontwikkelcentrum. In de webshop vindt u onder andere lesboeken voor het Profiel- en het Keuzedeel van de methode Profiel Groen voor het vmbo, KennisKiem voor de Herziene Kwalificatiestructuur tot en met cursusboeken als Uitvoeren Gewasbescherming en Theorie voor het T-rijbewijs voor cursus- en contractonderwijs.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Stap 1
Selecteer in onze collectie het artikel van je keuze en het aantal. Klik op de knop ‘in winkelwagen’.

Stap 2
Ga verder met het bekijken van de artikelen in de collectie op onze site als je nog andere artikelen wilt bestellen.

Stap 3
Klik op de winkelwagen om de artikelen die je hebt gekozen te bekijken.
Je kunt nu met de knop "Verder winkelen" onder je bestelling terug naar de collectie en eventueel extra artikelen aan je winkelwagen toevoegen of met de knop "verder naar bestellen" het bestelproces opstarten.

Stap 4
Vul je e-mailadres en wachtwoord in om je factuur- en aflevergegevens op te halen. Als je nog niet eerder via onze webshop besteld hebt, vul dan je gegevens in bij de optie "Nee, ik maak een nieuwe account aan ". Na het inloggen kun je eventueel je factuur- en/of aflevergegevens wijzigen.

Stap 5
Controleer je bestelling. Als je namens een bij ons bekende instelling besteld kun je op rekening bestellen, anders kun je via iDeal betalen.

Stap 6
Als alles is ingevuld en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden kun je met de knop "Plaats Bestelling" de bestelling plaatsen.

Stap 7
Als je via iDeal betaald komt je nu op de transactiepagina van iDeal. Als de betaling is afgerond ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Het Ontwikkelcentrum streeft ernaar om je bestelling binnen 6 werkdagen te leveren. Wil je, bijvoorbeeld in de vakantieperiode, je bestelling later ontvangen dan kun je dit aangeven. We houden dan rekening met de door jouw opgegeven ontvangstdatum.

Welke kosten brengen jullie in rekening?

Bestellingen boven de € 50,- worden gratis verzonden.

Voor bestellingen tot en met € 50,- vragen we een bijdrage in de verzendkosten van € 4,00.

Hoe kan ik betalen?

Ben je een particulier, dan kun je betalen met iDEAL. Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas en kaartlezer. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Bestel je namens een school of bedrijf, dan sturen wij je een factuur. Het factuuradres is het standaardadres van je account.

Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

Het is helaas niet mogelijk artikelen aan een afgeronde bestelling toe te voegen of een afgeronde bestelling te wijzigen. Ook is het niet mogelijk twee bestellingen samen te laten voegen.

Waar kan ik mijn bestelling terugzien?

Je kunt de door jou geplaatste bestellingen terugzien in je account nadat je bent ingelogd. Klik op mijn account, log-in en kies vervolgens voor 'Orderhistorie'. Daar vind je je bestellingen overzichtelijk op een rijtje. Open een bestelling om de artikelen te bekijken of de bijhorende factuur te downloaden.

Wat betekent de status van mijn bestelling?

Bij 'Mijn bestellingen' onder je account zie je nadat je bent ingelogd de status van je bestelling terug.

In behandeling = je bestelling wordt verwerkt
Bij de drukker = je bestelling wordt bij de drukker geproduceerd
Verzonden = je bestelling is door ons verstuurd

Retourneren

Kan ik artikelen retourneren?

Onze artikelen worden in veel gevallen speciaal voor jou gemaakt via Printing On Demand (POD). Het Ontwikkelcentrum streeft er naar om zo min mogelijk voorraad aan te houden. Hierdoor zijn wij in staat veel verschillende artikelen over uiteenlopende onderwerpen ten behoeve van het groen onderwijs te leveren.

Artikelen die de aanduiding "POD  Ja"  hebben in de specificaties van het artikel worden speciaal voor jou gemaakt via Printing On Demand. Deze kun je na aanschaf via onze shop niet retourneren.

Als de aanduiding "POD nee" bij het artikel staat en je wilt een artikel retourneren neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling contact met ons op via info@ontwikkelcentrum.nl.  In overleg is het dan mogelijk die artikelen retour te sturen. Zodra we deze in goede staat en voorzien van een kopie van de aankoopfactuur retour hebben ontvangen zullen we het aanschafbedrag (na aftrek van de verzendkosten) aan je terug storten.

Eventuele retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat het Ontwikkelcentrum niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.

Account gegevens

Waarom moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Er zijn verschillende redenen waarom we je vragen om een account aan te maken om artikelen te kunnen bestellen. De belangrijkste zijn:

  • Wij hebben je gegevens nodig om de door jou bestelde artikelen te kunnen leveren.
  • Door middel van je accountgegevens kunnen wij je online service bieden, zoals bijvoorbeeld inzage in je bestellingen.
  • Na het inloggen staan je gegevens direct ingevuld, en hoef je dat dus niet steeds opnieuw te doen.
Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Stap 1
Log in op je account of klik op ‘Mijn gegevens’ bovenin het scherm als je al ingelogd bent.
 
Stap 2
Wijzig je gegevens en klik op ‘Opslaan’.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Klik op ‘Inloggen of registreren’ en daarna op de link ‘Wachtwoord vergeten?’
Vul vervolgens je e-mailadres in en klik op 'Verzenden'. Na een paar seconden ontvang je van ons een e-mailbericht met daarin een nieuw wachtwoord.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Stap 1
Log in op je account of klik op ‘Mijn gegevens’ bovenin het scherm als je al ingelogd bent.

Stap 2
Wijzig je wachtwoord en klik op ‘Opslaan’.

Hoe kan ik mijn bestellingen bekijken?

Stap 1
Log in op je account of klik op ‘mijn account’ als je al ingelogd bent.

Stap 2
Klik op  ‘orderhistorie’.

Stap 3
Klik op de bestelling die je wilt bekijken.

Waarom moet ik een telefoonnummer opgeven?

Dit telefoonnummer is in het geval van pakketpost belangrijk voor de vervoerder. Het Ontwikkelcentrum zal je telefoonnummer alleen gebruiken om contact met je op te nemen over je bestellingen.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij streven ernaar om het online bestellen bij het Ontwikkelcentrum zo prettig mogelijk te maken en je een goede service te bieden in communicatie en bezorging. Mocht je toch een klacht hebben over de online shop van het Ontwikkelcentrum dan kun je die per e-mail sturen aan info@ontwikkelcentrum.nl.

Wanneer wordt mijn klacht behandeld?

Een bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Mochten we meer tijd nodig hebben om je klacht te onderzoeken dan zullen we je daar binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht over informeren.

Overige vragen

Kan ik een zichtexemplaar van een boek krijgen?

Het Ontwikkelcentrum stuurt geen zichtexemplaren. Om je een indruk te geven van de vormgeving en inhoud van het boek is in de webshop aan de meeste boeken een pdf met een aantal pagina’s uit het betreffende boek gekoppeld. Je opent de pdf door te klikken op inkijkexemplaar onder de afbeelding.