Veelgestelde vragen

Klantenservice

Hoe vind ik een antwoord op mijn vraag?

In onze webshop kun je ons lesmateriaal eenvoudig vinden en bestellen. Heb je hulp nodig bij het bestellen of heb je andere vragen over De Groene Wereld? Wij helpen je graag verder!

De antwoorden op veelgestelde vragen hebben we alvast voor je op een rijtje gezet. Staat het antwoord op je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op. Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur en 17.00 uur.

E-mail: support@degroenewereld.nl
Telefoon (0318) 642 992

Bestellen

Welke producten vind ik in de webshop?

In onze webshop vind je al onze leermiddelen voor verschillende vakgebieden en niveaus. De Groene Wereld biedt leermiddelen voor:

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Stap 1
Selecteer in het overzicht met producten het gewenste artikel en aantal. Klik op de knop ‘in winkelwagen’.

Stap 2
Indien gewenst kun je verder gaan met het bekijken van ander lesmateriaal voor jouw vakgebied. 

Stap 3
Klik op de winkelwagen om de artikelen die je hebt geselecteerd, te bekijken.
Je kunt met de knop 'Verder winkelen' onder je bestelling terug naar het overzicht met producten en eventueel extra artikelen aan je winkelwagen toevoegen. Om verder te gaan met bestellen, klik op de knop 'Verder naar bestellen'.

Stap 4
Vul je e-mailadres en wachtwoord in om in te loggen in je account. Als je nog niet eerder via onze webshop hebt besteld, selecteer dan de optie 'Nee, ik maak een nieuwe account aan' en vul je gegevens in. Na het inloggen kun je eventueel je factuur- en/of aflevergegevens wijzigen. Je kunt hier ook een referentie zoals een PO-nummer toevoegen. 

Stap 5
Controleer je bestelling. Je kunt via iDEAL betalen. Als je namens een bij ons bekende instelling besteld, kun je op rekening bestellen. 

Stap 6
Is alles ingevuld en ben je akkoord met de algemene voorwaarden, plaats met de knop 'Plaats Bestelling' de bestelling.

Stap 7
Betaal je via iDEAL, dan kom je nu op de transactiepagina van iDEAL. Zodra je de bestelling hebt afgerond, ontvang je een bevestigingsmail. 

Hoe kan ik digitale leermiddelen bestellen?

In onze webshop vind je al onze leermiddelen voor het vmbo, mbo en cursus- en contractonderwijs. Licenties voor de digitale leermiddelen bestel je in onze webshop. Wil je voor je hele locatie of een grote groep licenties bestellen, dan kun je gebruikmaken van ons bestelformulier voor het vmbo en/of het mbo.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Een deel van onze lesboeken wordt op aanvraag gedrukt (Printing on Demand). Bestel je een POD-product dan streven wij ernaar om je bestelling binnen 6 werkdagen te leveren. Voor boeken die op voorraad liggen geldt een levertijd van ongeveer 3 werkdagen. Wil je je bestelling later ontvangen, bijvoorbeeld in de vakantieperiode, dan kun je dit tijdens de bestelling aangeven. We houden dan rekening met de door jouw opgegeven ontvangstdatum. Indien je digitale leermiddelen hebt besteld, ontvang je direct een e-mail met de activatiecode en informatie over hoe je het leermiddel kan activeren. 

Wat vul ik in bij 'Orderreferentie'?

Sommige organisaties werken met orderreferenties en/of PO-nummer. Onder 'Orderreferentie' in het winkelwagenoverzicht kun je een referentie meegeven aan elke bestelling die je doet. Op deze manier vind je jouw bestelling snel terug in je orderoverzicht. Tevens zie je deze referentie terug op de factuur. Handig voor je administratie!

Welke kosten brengen jullie in rekening?

Voor bestellingen vragen we een bijdrage in de verzendkosten van € 4,95.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt eenvoudig en vertrouwd met iDEAL betalen. Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas en kaartlezer. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Bestel je namens een school of bedrijf, dan sturen wij je een factuur. Het factuuradres is het standaardadres van je account.

Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

Het is helaas niet mogelijk artikelen aan een afgeronde bestelling toe te voegen of een afgeronde bestelling te wijzigen. Ook is het niet mogelijk twee bestellingen samen te laten voegen.

Waar kan ik mijn bestelling terugzien?

Om door jou geplaatste bestellingen te bekijken, log je in op jouw account. Kies vervolgens voor 'Orderhistorie'. Klik op een bestelling om de artikelen te bekijken of de bijhorende factuur te downloaden.

Wat betekent de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van je bestelling bekijken bij 'Mijn bestellingen' nadat je bent ingelogd.

In behandeling = Je bestelling wordt verwerkt.
Bij de drukker = Je bestelling wordt bij de drukker geproduceerd.
Verzonden = Je bestelling is door ons verzonden.

Ik heb digitale leermiddelen besteld, hoe moet ik inloggen?

Voor toegang tot onze digitale leermiddelen dien je in te loggen. Hiervoor heb je een activatiecode nodig. Deze heb je per e-mail ontvangen, vind je bij het gekochte lesboek of heb je van je docent gekregen. Voor uitleg over het activeren van een activatiecode ga je naar: http://degroenewereld.nl/inlog-leermiddel

Hoe kan ik een licentie activeren?

Hier vind je uitleg over het activeren van een licentie: http://degroenewereld.nl/inlog-leermiddel.

Volg de instructies om je licentie te activeren. 

Accountgegevens

Waarom moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Om ons lesmateriaal te kunnen bestellen, vragen wij je eenmalig een account aan te maken. 

  • Wij hebben je gegevens nodig om de door jou bestelde artikelen te kunnen afleveren.
  • Met een account staan je gegevens direct ingevuld. Handig voor een volgende bestelling! 
  • Door middel van een account kunnen wij je online service bieden, zoals bijvoorbeeld inzage in je bestellingen.
Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Stap 1
Log in op je account of ga naar ‘Mijn gegevens’ bovenin het scherm als je al ingelogd bent.
 
Stap 2
Wijzig je gegevens en klik op ‘Opslaan’.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op onderstaande link en klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten?'. 

Nieuw wachtwoord aanvragen

Na het aanvragen van een nieuw wachtwoord ontvang je na enkele ogenblikken een e-mailbericht met daarin een nieuw wachtwoord.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om je wachtwoord te wijzigen log je in op jouw account of klik je op ‘Mijn gegevens’ bovenin het scherm als je al ingelogd bent. Wijzig je wachtwoord en klik op ‘Opslaan’.

Hoe kan ik mijn bestellingen bekijken?

Om je bestellingen te bekijken log je in op jouw account of klik je op ‘Mijn account’ als je al ingelogd bent. Vervolgens ga je naar 'Orderhistorie' en klik je op de bestelling die je wilt bekijken. 

Retourneren

Kan ik artikelen retourneren?

Wij maken veel van onze producten speciaal voor jou via Printing On Demand (POD)! Hierdoor kunnen we verschillende producten over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van groen aanbieden.

Artikelen die de aanduiding "POD  Ja"  hebben, worden speciaal voor jou gemaakt (via Printing On Demand). Deze kunnen na aanschaf via onze shop niet geretourneerd worden.

Als de aanduiding "POD nee" bij het artikel staat en je wilt een artikel retourneren, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling contact met ons op via info@degroenewereld.nl. In overleg is het mogelijk de artikelen te retourneren. Zodra we deze in goede staat en voorzien van een kopie van de aankoopfactuur retour hebben ontvangen, zullen we het aanschafbedrag (na aftrek van de verzendkosten) terugstorten.

Eventuele retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat De Groene Wereld niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij streven ernaar om het bestellen van producten in onze webshop zo goed mogelijk te laten verlopen. Mocht je toch een klacht hebben over onze webshop of je bestelling, neem dan contact met ons op via support@degroenewereld.nl.

Wanneer wordt mijn klacht behandeld?

Een bij ons ingediende klacht wordt binnen enkele dagen na ontvangst beantwoord. Mochten we meer tijd nodig hebben om je klacht te onderzoeken, dan zullen we je hierover tijdig informeren. 

Ik wil graag een storing melden.

Heb je problemen met het bestellen van onze leermiddelen? Je kunt storingen 24/7 melden via support@degroenewereld.nl Onze helpdesk is op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur geopend en neemt je melding zo spoedig mogelijk in behandeling!

Ik heb geen activatiecode ontvangen.

Na het succesvol afronden van een bestelling met digitale producten in deze webshop ontvang je direct een e-mail met de activatiecode en informatie over hoe het leermiddel te activeren. Het kan voorkomen dat de e-mail in de spambox terecht is gekomen. In sommige gevallen blijkt dat het opgegeven e-mailadres incorrect is. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op via support@degroenewereld.nl.

Overige vragen

Kan ik een beoordelingsexemplaar van een boek krijgen?

Om een indruk te krijgen van de vormgeving, opbouw en inhoud van het lesmateriaal vind je in de webshop bij de meeste lesboeken een inkijkexemplaar met de inhoudsopgave en een aantal pagina’s uit het betreffende lesboek. Je vindt het inkijkexemplaar onder de afbeelding. Wil je inzage in online lesmateriaal, neem dan contact met ons op via support@degroenewereld.nl.